Ekonomi

Dünyaca ünlü markaların üretim üssü Zeytinburnu oldu

Türkiye Deri Konfeksiyoncuları Derneği Lideri Gürkan Gözmen, “Global markalara üretimimizin yanı sıra kendi markalarımızı da dünya pazarına çıkarmak için gayret gösteriyoruz. Yakın gelecekte Türk deri markalarını global pazarda göreceğiz” dedi.

Gözmen, deri ve deri mamulleri bölümünün birinci 10 ayda 1 milyar 702 milyon dolarlık ihracat gerçekleştirdiğini belirterek sene sonunda yüzde 18’lik bir artışla 2 milyar dolar düzeylerine geleceğini aktardı. Geçen yılın ihracat sayısını bu yılın birinci 10 ayında yakaladıklarını bildiren Gözmen, “Pandemiden en çok etkilenen kesimlerin başında deri kesimi geliyor. Kilogram başı ihracat pahası ile Türkiye sıralamasında 9,92 dolar olarak 9. sırada bulunuyor. Ancak alt kümelerde bulunan deri konfeksiyon eserleri 140 dolarlık kilogram başı ihracat sayısı ile mücevherat kesiminin akabinde ikinci sırada geliyor. Zeytinburnu bölgesi küresel markalarının üreticisi ve tedarikçisi olarak hizmet veriyor. Dünyanın en büyük markaları Zeytinburnu bölgesini üretim üssü olarak seçiyor. Bunun sebebi deri ve üretim kalitesidir. Küresel markalara üretimimizin yanı sıra kendi markalarımızı da dünya pazarına çıkarmak için çaba gösteriyoruz. Yakın gelecekte Türk deri markalarını küresel pazarda göreceğiz” diye konuştu.

“Amerika pazarında yüzde 20’lik bir paya ulaştık”

Deri konfeksiyon ürünleri soğuk bölgelere hitap ettiği için kuzey bölgelere daha fazla ihracat yaptıklarına vurgu yapan Gözmen, şunları söyledi:

“Yaklaşık 50 ülkeye ihracatımız var. Ağırlıklı olarak Avrupa Birliği, Rusya ve çevresinde bulunan Türk Cumhuriyetlerine ihracat yapıyoruz. Son dönemde en büyük ihracatımızı Amerika’ya gerçekleştirdik. Bu pazarda önemli bir hisseye sahip olduk. Koyun, kuzu derisinden yapılan mamullerde Amerika pazarında yüzde 20’lik bir paya ulaştık. Amerika gibi büyük bir pazarda çok ciddi bir pay olarak dikkatleri çekiyor.Zaman içerisinde payımızı daha da artıracağız. Pazarlama rotalarını Amerika’ya çevirmiş durumdayız. Güney Kore, Uzak Doğu bölgesinde eğildiğimiz bir öbür pazar. İhracatımızın ana omurgasını oluşturan Rusya ve Ukrayna pazarında yaşanan problemlerden ötürü farklı pazarlara daha fazla yük veriyoruz. Zira savaşın nereye gideceğini kestiremiyoruz. Pazar çeşitlemesi noktasında çalışmalarımızı sürdürüyoruz.”

Gözmen, pandemi sürecinde lojistik maliyetlerinin artmasının dünyada enflasyonu körüklediğini ifade ederek, “Rusya Ukrayna savaşı, güç krizi maliyetleri artırmaya devam etti. İnsanların geçim zorlukları yaşamasıyla birlikte fiyat artışları yaşandı. Döviz ise epeydir stabil durumda. Biz ihracatçılar bu durumdan makus etkileniyoruz. Tüm maliyetlerimiz artarken dövizin sabit kalması, bizi rekabetçi ortamda sıkıntı duruma düşürüyor. Yaşanan zorluklar bir iki ay içerisinde ihracatı etkileyecektir. Yalnızca parite değişiminden ötürü dahi önemli kayıplar yaşadık. Döviz artışının enflasyonla birlikte gitmesi tüm ihracatçıların ortak isteğidir” formunda konuştu.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort